- Proč dělat e-mail marketing
Lidé se nás občas ptají, proč se tak intenzivně zaměřujeme na e-mail marketing. Myslí si, že jde o SPAM a že se marketing prostřednictvím e-mailu nedá dělat. E-mail je přece zastaralý a málo kdo dnes e-maily čte.
Kdysi jsme si to mysleli také. Dnes však všem svým zákazníkům říkáme: „V marketingu není vůbec důležité to, co si myslíte vy, ale to, co si myslí zákazník.“
Pokud to člověk nezkusí, nezjistí, že to funguje. Těžko to však obhájit bez čísel.
- E-mail marketing v číslech
Za každý investovaný 1$ získáte zpět 40.56$. Toto hodnocení ROI zveřejnila asociace DMA pro rok 2011. V roce 2012 má číslo pak mírně klesnout na 39.40$.
Na základě spotřebitelského průzkumu z roku 2012 týkajícího se preferencí marketingových kanálů 77% dotázaných uvedlo, že e-mail je ten správný kanál, prostřednctvím kterého chtějí získávat vyžádané nabídky. 6% uvedlo, že takové nabídky chce dostávat přes sociální sítě.
Ze studie z roku 2012 vyplývá, že 63% dotázaných marketérů uvedlo e-mail jako kanál s nejlepším ROI.
Ze studie z konce roku 2011 vyplynulo, že 89,2% marketérů uvedlo, že e-mail je v jejich marketingové strategii stejně důležitý nebo důležitější než v předchozích letech.
Ze studie z dubna roku 2011 vyplývá, že u 79% marketérů, kteří se zaměřují na vyhledávače (SEO), e-mail marketing nabyl na důležitosti jako klíčový prostředek pro získávání leadů.
Ve studii ze začátku roku 2011 72% respondentů hodnotilo ROI svého e-mail marketingu jako výborné nebo dobré. Lépe bylo hodnoceno pouze SEO.
Průzkum Irského marketingového institutu z roku 2011 ukázal, že 84% marketérů hodnotí e-mail marketing jako velmi důležitý.
ForSee Results report za rok 2010 uvádí e-mail marketing jako druhou věc, která nejvíce ovlivňuje návštěvnost e-shopů. Nejvíce pak ovlivňovalo povědomí o značce.
Navýšení rozpočtu následuje dobré výsledky
Dle průzkumu přes 60% respondentů uvedlo, že pro rok 2012 bude pro e-mail marketing navýšen marketingový rozpočet.
V dubnu 2012 průzkum v Německu ukázal, že 82% procent firem používá k propagaci svých výrobků a služeb e-mail. E-mail je tak druhý v závěsu za webovými stránkami. 53% respondentů plánuje navýšit rozpočet na propagaci prostřednictvím e-mailu.
Výzkum z oblasti sociálních sítí z roku 2012 odhalil, že 87% sociálních marketérů používá také e-mail marketing a 93% z nich plánuje u toho také zůstat nebo e-mail využívat ještě intenzivněji.
Průzkum Marketing Channel and Engagement Benchmark z roku 2012 uvádí, že 97% respondentů používá e-mail marketing.
Při dotazu, který byl cílený na on-line obchodníky a týkal se priorit v rozpočtu na digitální marketing se na prvním místě objevily placené prokliky, na druhém místě pak e-mail marketing.
68% majiteů malých firem oslovených v polovině roku 2011 uvedlo e-mail jako velmi důležitý marketingový kanál.
V průzkumu eCircle, který se zaměřil na marketéry z Evropy, byl respondenty vybrán e-mail jako nejpopulárnější on-line kanál.
V roce 2011 uvedlo v rámci průzkumu Irského marketingového institutu 88% respondentů, že plánují navýšit nebo ponechat stejný rozpočet pro e-mail marketing.
Z průzkumu v USA z konce roku 2010 vyplynulo, že 88% B2C firem a 71% B2B firem používá e-mail marketing.
Průzkum DMA v USA a Kanadě na konci roku 2010 zjistil, že e-mail byl nejčastěji používaným nástrojem přímého prodeje ve spojení s webovými stránkami.
Na konci roku 2010 uvedlo pro AWeber 82% marketérů, že plánují v následujícím roce zintenzivnit aktivity v oblasti e-mail marketingu.
- Proč e-mail marketing funguje?
Umožňuje cílit.
Vychází z podkladových dat, která máte. Čím lepší data, tím lepší výsledky.
Přivádí přímé prodeje.
Pomáhá budovat vztah se zákazníkem, loajalitu a důvěru.
Pomáhá zlepšovat prodej i prostřednictvím jiných kanálů.
Moderní e-mailový marketing umožňuje díky segmentaci a práci s daty přesné cílení. Lépe tak zaměříte na zákazníky, kteří mohou mít o vaši nabídku zájem. Je možno také dynamicky měnit e-mail v závislosti na příjemci – každého tak můžete například automatizovaně oslovit jeho vlastním příjmením, o vše se postará chytrý nástroj.
Každá kampaň, kterou odešle, vám vygeneruje množství dat, se kterými se dá dále pracovat.
Nabídky a propagační e-maily generují okamžitou akci: prodeje, stažení, vyplnění dotazníků, registrace atd.
Informační e-maily a newslettery směrují zákazníka do kamenných prodejen, na předváděcí akce a konference, představují nové katalogy, budují povědomí a přispívají ke znalosti značky, posilují vztahy, zlepšují důvěru a utužují loajalitu.
- Nenechte se odradit, pomůžeme vám!
E-mail marketing je podobný jako zahradničení a pěstování. Pokud se o svou zahrádku nestaráte, těžko sklidíte nějaké plody. Nyní, když víte, že e-mail marketing funguje, zaměřte se na něj a dělejte ho správně, aby se výsledky dostavily co nejdříve. Nejste si jistí, jak na to? Obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme.
A jakmile zvládnete základy, ukážeme vám, jak jít více do hloubky a jak se dají využít pokročilé způsoby a metody e-mail marketingu. Díky měřitelnosti a metrikám je stále co zlepšovat.